0

فروشگاه

بهترین موتور ایمپلنت دندانپزشکی

عنوان مقاله: انتخاب بهترین موتور ایمپلنت دندانپزشکی

متن مقاله
  • انتخاب بهترین موتور ایمپلنت دندانپزشکی

    دندان‌پزشکان برای ارائه خدمات ایمپلنت دندان، معمولاً با مسئله‌ای رایج روبرو هستند و آن، میزان سرمایه‌گذاری برای تجهیزات تخصصی دندانپزشکی است. درواقع کیفیت جراحی ایمپلنت و هزینه‌ای که بیماران برای کاشت ایمپلنت می‌پردازند، با امکانات موجود در مطب و کیفیت دستگاه‌ها ارتباط مستقیم دارد. ازاین‌رو برای ارائه خدمات باکیفیت و با قیمت مناسب، داشتن بهترین موتور ایمپلنت دندانپزشکی ضرورت دارد و انتخابی چالش‌برانگیز است.

    چگونه مناسب‌ترین و بهترین موتور ایمپلنت دندانپزشکی را انتخاب کنیم؟

    موتورهای ایمپلنت، دستگاه‌های الکتریکی ضروری هستند که برای انجام عملیات کاشت ایمپلنت دندانی و سایر امور دندانپزشکی و انواع دیگر جراحی استفاده می‌شوند. این موتورها از یک کنسول مرکزی، پدال کنترل، میکرو موتور و کنترل آنگل متصل به میکرو موتور تشکیل شده‌اند. باوجود‌اینکه اکثر سازندگان ایمپلنت‌، موتورهای تولیدی خود را توصیه می‌کنند، اما در حقیقت موتورهای ایمپلنت می‌توانند از سیستم ایمپلنت دندانی مستقل باشند. از‌این‌رو دندان‌پزشکان می‌توانند برای هر سیستم ایمپلنت دندانی، از انواع موتور ایمپلنت با‌کیفیت و با قیمت مناسب در بازار استفاده کنند. در این مقاله به ارزیابی نکاتی می‌پردازیم که به ما کمک می‌کنند تا بهترین موتور ایمپلنت دندانپزشکی را برای نیازهای خود انتخاب کنیم.

    فاکتورهای انتخاب بهترین موتور ایمپلنت دندانپزشکی

    ایمپلنتولوژیست‌ها برای انتخاب بهترین موتور ایمپلنت دندانپزشکی، در درجه اول باید ویژگی طراحی کاربر‌پسند و استفاده آسان را در نظر داشته باشند. علاوه‌برآن ویژگی‌های دیگری نیز وجود دارند که برای انتخاب یک موتور مناسب، باید موردتوجه و بررسی قرار گیرند:

    ۱)عملکرد موتور

    در همه موتورها عملکرد اساسی مربوط به کنترل گشتاور و کنترل سرعت اهمیت دارد، اما برخی دارای عملکردهای اضافی نیز هستند. مثلاً می‌توانیم موتورهایی را پیدا کنیم که بتوانیم پروتکل فرز سیستم را برنامه‌ریزی کرده و سختی استخوانی که خرد می‌کند را به دست آوریم.

    ۲) دارای نور یا بدون نور بودن موتور

    موتورهای دارای نور، یک لامپ یا LED در میکرو موتور دارند که نور را از طریق فیبر نوری به سر آنگل منتقل می‌کنند. این قابلیت به ما این امکان را می‌دهد که در حین جراحی بهتر ببینیم، اما همچنین موتور را به میزان قابل‌توجهی گران‌تر می‌کند؛ بنابراین قبل از خرید باید ارزیابی کنیم که آیا واقعاً برای داشتن بهترین موتور ایمپلنت دندانپزشکی، به این ویژگی نیاز داریم یا خیر!

    ۳) نوع پدال موتور

    انواعی از مدل‌های موتور وجود دارند که با پدال‌های بسیار ساده که مخصوص روشن و خاموش شدن موتور هستند، کار می‌کنند. همچنین مدل‌های بسیار پیچیده‌تری نیز در بازار یافت می‌شوند که دارای سه یا چهار دکمه برای کنترل عملکردهای مختلف هستند.

    ۴)حداکثر گشتاور موتور

    حداکثر گشتاور ارائه‌شده توسط موتور نیز عنصری است که باید در نظر گرفته شود و در انتخاب برخی از ایمپلنتولوژیست‌ها، معیاری تعیین‌کننده است. در حالت کلی موتورهای ایمپلنت، گشتاور بسیار بالایی را ارائه می‌کنند که در سرعت‌های پایین و بسیار پایین نیز کار می‌کنند.

    ۵) گارانتی و خدمات فنی موتور

     یکی دیگر از نکات مهم در انتخاب بهترین موتور ایمپلنت دندانپزشکی، گارانتی و خدمات فنی است و اکثر سازندگان معمولاً گارانتی بین یک تا دوساله ارائه می‌دهند.

    ۶) قیمت موتور

    قیمت موتورهای ایمپلنت بر اساس ویژگی‌های متنوع، متفاوت بوده و با عملکردهای گنجانده شده در موتور ازجمله قدرت و سرعت موتور تناسب دارد؛ بنابراین اگر عملکردهایی مانند داشتن حالت‌های برنامه‌ریزی پیچیده یا داشتن نور را کنار بگذاریم، می‌توانیم موتورهایی مقرون‌به‌صرفه و باکیفیت خریداری کنیم.

    7) دریافت آسان خطوط آبیاری

     امکان یافتن خطوط آبیاری سازگار با موتور نیز نکته مهم دیگری است که باید در هنگام انتخاب موتور موردتوجه قرار گیرد.

    علاوه بر ویژگی‌های بالا، داشتن یک کنترل هوشمند موتور، به آن کمک می‌کند بدون توجه به  RPM، گشتاور ثابتی را ارائه دهد. این کار، دقت و ثبات را در حین قراردادن ایمپلنت تضمین می‌کند و عملاً ایمنی بهتری را در طول کاشت فراهم می‌آورد. علاوه‌برآن داشتن چندین گزینه برای حافظه، یکی دیگر از خصیصه‌های مهم بهترین موتور ایمپلنت دندانپزشکی است که می‌توان یافت. همچنین داشتن هند پیسی که با یک چراغ LED اپتیکال همراه باشد می‌تواند دید بیشتری را به موتور ایمپلنت ارائه دهد.

    به‌طورکلی انتخاب موتور ایمپلنت یک موضوع کاملاً شخصی است، زیرا شما باید وسیله‌ای را انتخاب کنید که با آن احساس راحتی بیشتری دارید. بااین‌حال عواملی که به آن اشاره کردیم، می‌توانند ما را به سمت انتخاب و خرید بهترین موتور ایمپلنت دندانپزشکی هدایت کنند. علاوه‌برآن کشور محل زندگی که آیا پشتیبانی و خدمات پس از فروش محصول را ارائه می‌دهد نیز موضوع قابل‌تأملی است.

    بهترین موتور ایمپلنت دندانپزشکی کدام است؟

     در زمینه ساخت موتور ایمپلنت، تولیدکنندگانی مانند Bien Air، Nouvag، NSK، Mariotti، coxo W&h و غیره تخصص دارند و نمونه‌های فوق‌العاده‌ای تولید می‌کنند. هر یک از برندهای فوق، موتورهای خود را در انواع مختلف و با تمام ضمانت‌های لازم برای ایمپلنت، به شرح زیر ارائه می‌دهند.

    ۱) موتورهای Bien Air

    محصول کشور سوئیس با سرعت و تورک بالا بوده و همچنین حاوی برنامه‌های پیش‌فرض برای کار با دستگاه هستند. مدل ChiroPro L یکی از مدل‌های این برند و دارای سرعت  40000 دور بر دقیقه و تورک 8 تا 70 نیوتن بر سانتی‌متر است. این موتور یکی از مطمئن‌ترین موتورهای موجود در بازار و دارای برنامه‌های مختلف با امکان تغییر و به همراه سکانس کلینیکی آن‌ها است. علاوه‌برآن موتور دارای امکانات دیگری چون میکرو موتور MX-LED ، پدال پای چندمنظوره، نگهدارنده آنگل اتوکلاو و غیره است.

    ۲) موتورهای Mariotti

    یکی از موتورهای باکیفیت موجود و ساخت کشور ایتالیا هستند که کاربردهای متنوعی در ایمپلنت، جراحی و اندو دارند. این موتورها، برنامه‌های ازپیش‌طراحی‌شده برای ایمپلنت دارند و یکی از موتورهای مطرح برند، مدل MiniUNIKO C با پدال مالتی فانکشنال است. این موتور دارای سرعت حداکثری و حداقلی 40000 و 400 دور بر دقیقه بوده و پرقدرت‌ترین موتور ایمپلنت در بازار محسوب می‌شود. همچنین دارای حداکثر تورک تولیدی 80   و  70 Ncm  و عملکرد ثابت، عالی و پایدار به همراه ایمنی و دقت بالا است. این موتور استاندارد CE اروپا و استاندارد ISO را رعایت کرده و داری امکان استریلیزه کردن با دستگاه اتوکلاو است.

    ۳) موتورهای NSK

    بهترین موتور ایمپلنت دندانپزشکی: دارای سرعت و کارای بالایی هستند، در کشور ژاپن تولید می‌شوند و مدل‌های متنوعی را شامل می‌شوند. به‌عنوان‌مثال یکی از ویژگی‌های برجسته مدل SURGIC AP، داشتن سرعت موتور بالا و با توانایی چرخش 4000 دور بر دقیقه است. اما این موتور دارای تورک 50 نیوتن است که برای عمل‌های جراحی یا ایمپلنت مناسب نبوده و کمتر از حد نرمال (70 نیوتن) است.

    از نکات قابل‌توجه این برند، داشتن صفحه‌نمایش LCD، کنترل اتوماتیک سرعت و گشتاور و امکان پاشیدن آب از فرز جراحی است. علاوه‌برآن یک سیستم صوتی برای هشدار در آن تعبیه شده است که از مشکلات احتمالی در حین انجام عملیات خبر می‌رساند.

    ۴) موتورهای برند COXO

    ساخت کشور چین بوده و یکی دیگر از برندهای مطرح در بازار هستند که می‌توانند به‌عنوان بهترین موتور ایمپلنت دندانپزشکی به‌حساب آیند. مدل C Sailor Pro دارای صفحه‌نمایش LCD لمسی و رنگی و همچنین دارای قابلیت راه‌اندازی آسان است و بسیار کاربرپسند طراحی می شود.

    این موتور دارای سرعت چرخش 300 تا 40000 دور بر دقیقه و گشتاور 5 تا 80 نیوتن بر سانتی‌متر است. این موتور دارای سیستم هشدار صوتی بوده که می‌تواند در زمان وقوع مشکل در جراحی یا استفاده ناصحیح از دستگاه، اطلاع‌رسانی کند. سرعت و تورک موتور به‌صورت اتوماتیک بوده و پدالی با سیستم کنترلی متنوع دارد که شدت‌جریان آب و جهت چرخیدن میکرو موتور را کنترل می‌کند.

    ۵) بهترین موتور ایمپلنت دندانپزشکی: موتورهای DTE

    توسط کشور چین تولید و بهره‌برداری می‌شوند و مدل WOODPECKER  Implant-X یکی از مدل‌های معروف و توصیه‌شده این برند است. این مدل دارای موتور با تورک 80 نیوتن بر سانتی‌متر و محدوده سرعت 300 تا 40000 دور بر دقیقه است. موتور WOODPECKER همچنین دارای پمپ آب بدون صدا است که کمک می‌کند بیمار در حین انجام ایمپلنت از سروصدای دستگاه اذیت نشود. دستگاه همچنین ویژگی‌های دیگری ازجمله قابلیت محافظت و کالیبراسیون خودکار و هشدار صوتی در زمان وقوع مشکل در جراحی را دارد.

    ۶) موتورهای Saeshin

    توسط کره جنوبی تولید می شود و از موتورهای مقرون‌به‌صرفه و کاربردی هستند که آن‌ّها را به بهترین موتور ایمپلنت دندانپزشکی تبدیل می‌کند. این موتورها به‌طور‌کلی برای استفاده جراحان و دندان‌پزشک عالی بوده و ایمنی و عملکرد بهتری را برای بیماران ارائه می‌دهند. دو مدل از مطرح‌ترین موتورهای این برند ازنظر عملکرد و کیفیت عبارت‌اند از:

    • Traus SUS10 Ultrasonic Piezo and Implant Dual Engine: ویژگی کلیدی این موتور، مقرون‌به‌صرفه بودن آن بوده و شامل یک خروجی پایدار، کنترل پنل خوانا و یک LCD واضح و یک پدال پا است. علاوه‌برآن دارای هند پیس ترکیبی است که امکان خرید دو واحد مجزا را برای فضای پیشخوان بیشتر در اپراتور فراهم می‌کند.
    • Traus SIP10: یک موتور با عملکرد بالا است که توسط فناوری R&D طراحی شده و دارای 9 عملکرد حافظه برنامه، حفاظت و عملکرد کالیبراسیون خودکار است. این موتور، صفحه‌نمایش RPM و گشتاور واقعی را در حین کار نشان می‌دهد که به حفظ شرایط کاری مناسب کمک می‌کند. همچنین دارای کنترل‌کننده پایی ارگونومیک مفید بوده و در دو مدل اپتیک و مدل غیر اپتیک طراحی و به بازار عرضه شده‌اند.

    نکات پایانی

    توجه کنید که پس از خرید موتور ایمپلنت، باتوجه‌به کاتالوگ و دستورالعمل‌‌های تولیدکننده، موتور را بر اساس موقعیت قرارگیری تنظیم کنید. توجه کنید که استفاده افراطی از بهترین موتور ایمپلنت دندانپزشکی نیز می‌تواند منجر به آسیب شود و همچنین باعث استهلاک و گرمای موتور شود. اگر تعداد قابل‌توجهی جراحی ایمپلنت انجام می‌دهید، داشتن یک موتور یدکی می‌تواند به افزایش طول عمر موتور شما کمک کند. زیرا به‌این‌ترتیب حتی اگر مجبور به تعمیر یکی از آن‌ها شوید، می‌توانید همچنان به عمل‌های جراحی خود ادامه دهید. موتور خریداری‌شده خود را بر اساس کاتالوگ و دستورالعمل‌های تولیدکننده مراقبت کنید و به‌صورت دوره‌ای چکاپ کرده، روغن‌کاری و کالیبره کنید.

    در ادامه مقاله لوپ دندانپزشکی چگونه کار می کند را می توانید مطالعه کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ورود با موبایل
    شماره موبایل خود را وارد کنید
    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    درخواست بازیابی رمز عبور
    لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    ایمیل بازیابی ارسال شد!
    لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
    تغییر رمز عبور
    یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
    تغییر رمز با موفقیت انجام شد
    0
      0
      سبد خرید شما
      سبد خرید خالی است!برگشتن به فروشگاه