28

فروشگاه

بهترین دستگاه روتاری اندو

عنوان مقاله: بهترین دستگاه روتاری اندو

متن مقاله
  • بهترین دستگاه روتاری اندو

    استفاده از دستگاه روتاری اندو در دندانپزشکی تحولی بزرگ ایجاد کرد. این دستگاه در درمان ریشه دندان کمک بزرگی به بیماران و دندانپزشکان ارائه کرد. به دستگاه روتاری اندو دستگاه اندو هم گفته می‌شود که می‌تواند حرکات بسیار حساس و ریز ایجاد کند و کانال‌های ریشه دندان را به‌راحتی و باظرافت خالی می‌کند. استفاده از اندو در دندانپزشکی باعث سرعت بخشیدن در جراحی‌های دندانپزشکی می‌شود. استفاده از دستگاه اندو جایگزین مناسبی برای کنارگذاشتن راه‌های سنتی است. برای آشنایی با بهترین دستگاه روتاری اندو و فواید آن با ما همراه شوید.

    معرفی بهترین دستگاه روتاری اندو

    انواع مختلفی از اندوروتورها وجود دارد که در زیر به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

    • اندو روتورهایی که حرکات چرخشی کامل ۳۶۰ درجه ارائه می‌کند.
    • اندو روتورهایی که حرکات رسیپروکیتینگ (نیمه چرخشی) ایجاد می‌کنند. حرکت رسیپروکیتینگ موافقان و مخالفانی دارد ولی در بعضی موارد و در بعضی کیس‌های درمانی بسیار پرکاربرد است.
    • اندو روتورهای کامپکت بیسیم شارژی. این روتارها دارای کارایی خوب و قیمت مناسب هستند. این اندوروتورها آپشن‌های زیادی دارد. مثلاً بعضی برندها حرکات نیمه چرخشی را پشتیبانی می‌کنند. این دستگاه‌‌ها دو ایراد عمده دارند. این دستگاه‌ها نمی‌توانند از انجام تعداد زیادی اندو در طول روز پشتیبانی کنند و باید مجدد شارژ شود.

    مشکل دوم این است که به دلیل وجود باتری در این دستگاه‌‌ها در استفاده طولانی‌مدت دست را خسته می‌کند؛ بنابراین ممکن است این دستگاه برای اندودنتیست‌ها مناسب نباشد. چون با تعداد زیادی بیمار در طول روزکار می‌کنند اما برای مطب‌های جنرال مناسب است. شما می‌توانید باتوجه‌به نیاز خود و حجم کاری‌تان بهترین دستگاه روتاری اندو را انتخاب و تهیه کنید.

    سیستم کنترلر مرکزی روتاری اندو

    وظیفه پردازش، کنترل‌ها و برنامه‌های عملکردی بر عهده سیستم کنترل مرکزی است. سیستم کنترل دو نوع است. این سیستم می‌تواند با باتری یا برق شهری کار کند. سیستم‌های پرتابل باید ۱۲ ساعت شارژ اولیه شوند تا تمامی سلول‌های باطری فعال شوند. همچنین در طول زمان شارژ دستگاه نباید از شارژ جدا شود.

    میکرو موتور روتاری اندو

    در انتخاب بهترین دستگاه روتاری اندو باید به میکرو موتور آن هم دقت کنید. میکرو موتور به دو صورت بیسیم و باسیم موجود است. یکی از مواردی که در میکرو موتورهای دارای سیم باید به آن توجه شود بررسی سلامت سیم میکرو موتور است. باید توجه شود که سیم در اثر استفاده مکرر و کشیدگی و تاب خوردگی دچار قطعی مدارها داخلی و پارگی روکش سیلیکونی نشود. تمام تجهیزات در میکرو موتورهای پرتابل حتی یونیت روی خود میکرو موتور نصب شده است.

    آنگل و روتاری اندو

    بهترین دستگاه روتاری اندو: قسمت تمام مکانیکی دستگاه روتاری اندو آنگل نام دارد. هر دستگاه مکانیکی مورداستفاده در دندانپزشکی باید بعد از ۲۰ دقیقه استفاده روغن‌کاری شود که یک استاندارد بین‌المللی است. دقت در عملیات روغن‌کاری الزامی است. برای روغن‌کاری تبدیل مخصوص اسپری روغن که در جعبه آنگل قرار دارد را بردارید و روی نازل اسپری محکم کنید.

     ۳ تا ۴ بار روغن را اسپری کنید تا روغن با فشار بالا از قسمت بالایی آنگل به بیرون منتقل شود. بهتر است ماهی یک‌بار سر آنگل را از قسمت پایینی آن جدا کنید و رابط آن را بررسی کنید تا اگر زنگ‌زدگی یا مشکل دیگری داشت متوجه شوید. همچنین ممکن است در این قسمت از آنگل خونابه جمع شود و باید تمیز شود.

    وقتی روغن‌کاری تمام شد آنگل را به‌صورت عمودی به مدت ۱ ساعت روی یک دستمال قرار دهید تا روغن اضافی آن به دستمال منتقل شود. حتماً به این موضوع توجه کنید که اگر نشت روغن به درون میکرو موتور اتفاق بیفتد دستگاه از گارانتی خارج می‌شود و موتور دستگاه هم آسیب می‌بیند.

    پدال پایی دستگاه روتاری اندو

    پدال پایی فقط در دستگاه‌های باسیم که قابل‌حمل نیستند وجود دارد. برای اینکه عمر پدال را افزایش دهید بهتر است به مرکز پدال فشار وارد کنید و از واردکردن فشار به حاشیه‌های پدال خودداری کنید. همچنین سیم پدال را هم بررسی کنید که زیر یونیت گیر نکند چون موجب له‌شدگی سیم می‌شود.

    مشکلات استفاده از روش‌های قدیمی در درمان ریشه دندان و جایگزینی روش سنتی با استفاده از بهترین دستگاه روتاری اندو

    استفاده از روش‌های قدیمی در درمان ریشه دندان مشکلاتی دارد که در زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

    • استفاده از فایل‌های دستی که مشکلاتی مانند درد و تورم در دست برای دندانپزشکان ایجاد می‌کند.
    • روش‌های قدیمی زمان‌بر هستند و باعث طولانی شدن زمان جراحی می‌شود. همچنین درمان با روش‌های قدیمی وابسته به یونیت است.
    • احتمال شکستن آنگل و فایل در کانال ریشه با روش‌های درمان سنتی بالا است.
    • استفاده از روش‌های قدیمی امکان تنظیم سرعت و قدرت چرخش فایل را ندارد.

    موتورهای جدید اندو جایگزین روش سنتی شده است و مشکلات روش‌‌های سنتی را برای دندانپزشک برطرف کرده است. این موتورها دو نوع پرتابل و سیم‌دار دارند و برای ساخت از جدید‌ترین تکنولوژی روز بهره گرفته‌اند. سیستم‌های پنوماتیک با هوا کار می‌کنند و این سیستم‌های جدید با جریان مستقیم برق یا باتری‌های قابل شارژ کار می‌کنند.

    چرخش فایل در این دستگاه‌ها ۳۶۰ درجه است. آنگل‌های اندویی که به یونیت وصل می‌شود ممکن است بشکند چون امکان تنظیم قدرت و سرعت در این مدل‌ها وجود ندارد. در این حالت همان سرعت و قدرتی که از یونیت ایجاد می‌شود به فایل منتقل می‌شود. در مدل‌های هوشمند که جزو بهترین دستگاه روتاری اندو است به‌راحتی امکان تنظیم سرعت و قدرت را برای دندانپزشک ایجاد می‌کند.

    برای شروع از کدام سیستم روتاری اندو استفاده کنیم

    امروزه سیستم‌های روتاری بسیار متنوع هستند. می‌توانید از هر سیستم فایلی استفاده کنید ولی حتما از برندهای اصل استفاده کنید. از محصولات کپی استفاده نکنید چون این محصولات نمی‌توانند ویژگی‌های محصولاتی که از شرکت‌های اصلی تولید می شوند را انجام دهند. برای شروع بهتر است از سیستم‌هایی با تعداد فایل کمتر و توالی مشخص استفاده کنید. روتاری اندو صدای بسیار کمی دارد و به پزشک این امکان را می‌دهد تا در محیطی آرام کار کند که باعث افزایش دقت در کار درمان می‌شود.

    آشنایی با اجزای دستگاه روتاری اندو

    در انتخاب بهترین دستگاه روتاری اندو اجزای دستگاه نقش تعیین کننده‌ای دارد. دستگاه روتاری در تراش دادن دندان و خالی کردن کانال‌های ریشه به دندانپزشک کمک می‌کند. در زیر قیمت‌های مختلف دستگاه روتاری اندو تعریف می شوند.

    ۱- ابراز برش:‌ برای برش و  تغییر شکل دندان از ابزار برش دهنده استفاده می‌شود که جنس تیغه‌های آن از الماس یا کاربید تنگستن است.

    دستگاه برش از سه قسمت تشکیل می شود. هد، نک و شانک. بخش متحرک و برش دهنده هد نام گذاری می‌شود که دارای شکل و اندازه‌های مختلف است. بخش انتقال دهنده نیروی چرخشی به هد که بین هد و شانک قرار دارد نک نام دارد. بخشی که نیروی چرخشی را ایجاد می‌کند شانک نام دارد و در شکل‌های مختلف و اندازه‌های مختلف در بازار موجود است.

    از هد دستگاه نسبت به نیاز استفاده می کنند زیرا زاویه تیغه‌ها را می‌توانند تنظیم کنند. تیغه با زاویه حاد حفره‌های بهتری ایجاد می‌کند اما فرایند کند شدن تیغه‌ها نیز سریع‌تر است.

    ۲- پولیش و پرداخت: از این ابزار برای پولیش و پرداخت سطح دندان‌ها استفاده می‌شود.

    برای تهیه دستگاه روتاری اندو از شرکت‌های معتبر اقدام به خرید کنید و حتما از ارائه گارانتی و خدمات پس از فروش محصول مورد نظر مطمئن شوید. یکی از سایت‌های معتبر که به معرفی تجهیزات دندانپزشکی می‌پردازد kaent.ir‌ است.

    کلام آخر

    پوسیدگی دندان یکی از مشکلات رایج در بین جوامع امروزی است که افراد بسیاری با آن درگیر هستند. در گذشته دندان‌های پوسیده کشیده می‌شد. ولی امروزه به لطف پیشرفت تکنولوژی این دندان‌ها عصب کشی می‌شوند و با حفظ ریشه‌دندان درمان انجام می‌شود. یکی از ابزارهایی که به دندانپزشکان در درمان ریشه و به خصوص در تخلیه کانال‌های ریشه از پالپ دندانی کمک می‌کند دستگاه روتاری اندو است.

     دندانپزشکان در انتخاب بهترین دستگاه روتاری اندو به نکات زیادی باید توجه کنند. وجود گارانتی و خدمات پس‌از فروش یکی از مهمترین ملاک‌های تهیه این دستگاه است. تجهیزات دستگاه نیز بسیار مهم است. این دستگاه با ایجاد امکان دسترسی راحتر با زوایای حرکتی بیشتر در تخلیه پالپ دندان و براده‌های حاصل از برش دندان از کانال‌های ریشه باعث افزایش سرعت جراحی برای دندانپزشک و درد کمتر برای بیمار می شود.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ورود با موبایل
    شماره موبایل خود را وارد کنید
    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    درخواست بازیابی رمز عبور
    لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    ایمیل بازیابی ارسال شد!
    لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
    تغییر رمز عبور
    یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
    تغییر رمز با موفقیت انجام شد
    28
      28
      سبد خرید شما
      توربین یکبار مصرف ریکسی RIXI
      قیمت: قیمت اصلی ۴۴۰.۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۴۱۸.۰۰۰ تومان است.
      تعداد: 2
      ۸۳۶.۰۰۰ تومان
      سمان موقت زينک اکسايد مروابنMORVA-ZOE
      قیمت: قیمت اصلی ۳۲۸.۹۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۲۸۹.۱۹۰ تومان است.
      تعداد: 1
      ۲۸۹.۱۹۰ تومان
      روکش دسته چراغ نایلونی چسب دار 50 عددی روشا طب
      قیمت: قیمت اصلی ۱۱.۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۱۰.۰۰۰ تومان است.
      تعداد: 2
      ۲۰.۰۰۰ تومان
      رادیوگرافی DC RXDC Extend پرتابل - MyRay
      قیمت: ۲۲۰.۰۹۶.۸۰۰ تومان
      تعداد: 1
      ۲۲۰.۰۹۶.۸۰۰ تومان
      ساکشن مرکزی دندانپزشکی 1 الی2 یونیت پکیج مدل Zomit cp102
      قیمت: قیمت اصلی ۸۷.۷۸۰.۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۷۸.۹۸۰.۰۰۰ تومان است.
      تعداد: 1
      ۷۸.۹۸۰.۰۰۰ تومان
      یونیت دندانپزشکی دنتوس مدل EXTRA 3006 R
      قیمت: قیمت اصلی ۴۷۳.۰۰۰.۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۴۴۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان است.
      تعداد: 1
      ۴۴۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان
      روکش سنسور RVG روشا طب
      قیمت: قیمت اصلی ۴۵.۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۴۱.۰۰۰ تومان است.
      تعداد: 1
      ۴۱.۰۰۰ تومان
      اژنول | DentaFlux - Eugenol
      قیمت: قیمت اصلی ۴۴۰.۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۴۱۸.۰۰۰ تومان است.
      تعداد: 1
      ۴۱۸.۰۰۰ تومان
      قلم نوری جهت بازسازی کانتاکت - TDV
      قیمت: ۳.۲۱۷.۲۸۹ تومان
      تعداد: 1
      ۳.۲۱۷.۲۸۹ تومان
      ۰ تومان
      کاغذ آرتیکولاتور(کاربن) تریبست TRIBEST
      قیمت: قیمت اصلی ۴۴۰.۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۴۱۸.۰۰۰ تومان است.
      تعداد: 1
      ۴۱۸.۰۰۰ تومان
      لایت کیور وودپکر مدل آیلد پلاس WOODPECKER ILED PLUS
      قیمت: قیمت اصلی ۶.۳۰۰.۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۵.۹۹۰.۰۰۰ تومان است.
      تعداد: 1
      ۵.۹۹۰.۰۰۰ تومان
      ساکشن الکتریکی مرکزی متاسیس مدل Excom Smart Hybrid 5
      قیمت: قیمت اصلی ۲۳۶.۲۰۳.۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۲۲۸.۸۶۶.۰۰۰ تومان است.
      تعداد: 1
      ۲۲۸.۸۶۶.۰۰۰ تومان
      اندومتر انگشتی پرمیوم پلاس Premium Plus
      قیمت: قیمت اصلی ۲۷۵.۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۲۲۸.۸۶۶ تومان است.
      تعداد: 1
      ۲۲۸.۸۶۶ تومان
      خرید قیمت کلروفرم مروابن
      کلروفرم خالص مروابن Morvabon Chloroform
      قیمت: قیمت اصلی ۱۶۳.۹۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۱۲۶.۵۰۰ تومان است.
      تعداد: 1
      ۱۲۶.۵۰۰ تومان
      آنگل پوش باتن گلدنت GOLDENT
      قیمت: قیمت اصلی ۳.۱۰۰.۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۳.۰۰۰.۰۰۰ تومان است.
      تعداد: 1
      ۳.۰۰۰.۰۰۰ تومان
      آمالگاماتور کپسولی دیجیتالی دور ثابت عاج طب مدل مینامل MINAMEL
      قیمت: قیمت اصلی ۶.۱۰۰.۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۵.۸۰۰.۰۰۰ تومان است.
      تعداد: 1
      ۵.۸۰۰.۰۰۰ تومان
      اندو موتور القایی وودپکر مدل اندواسمارت پلاس Woodpecker - Endo Smart Plus
      قیمت: قیمت اصلی ۲۸.۹۰۰.۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۲۷.۹۰۰.۰۰۰ تومان است.
      تعداد: 1
      ۲۷.۹۰۰.۰۰۰ تومان
      پلایر سکشنال - TDV
      قیمت: قیمت اصلی ۱.۸۰۲.۹۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۱.۷۶۲.۲۶۸ تومان است.
      تعداد: 1
      ۱.۷۶۲.۲۶۸ تومان
      سیلر اندو بیس اژنول مستردنت MasterDent
      قیمت: قیمت اصلی ۱.۰۳۴.۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۹۹۰.۰۰۰ تومان است.
      تعداد: 1
      ۹۹۰.۰۰۰ تومان
      آمالگاماتور کپسولی گلدنت DB338
      قیمت: قیمت اصلی ۷.۵۰۰.۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۷.۱۵۰.۰۰۰ تومان است.
      تعداد: 1
      ۷.۱۵۰.۰۰۰ تومان
      لایت کیور توربو coxo مدل DB686 swift
      لایت کیور توربوکوکسو مدل COXO DB686 swift
      قیمت: قیمت اصلی ۸.۸۰۰.۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۸.۲۵۰.۰۰۰ تومان است.
      تعداد: 1
      ۸.۲۵۰.۰۰۰ تومان
      استند کامپوزیت ٣۴ خانه شفاف همراه با محفظه میکروبراش و باندینگ
      استند کامپوزیت ٣۴ خانه شفاف با محفظه میکروبراش و باندینگ
      قیمت: قیمت اصلی ۸۶۳.۵۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۸۵۲.۵۰۰ تومان است.
      تعداد: 1
      ۸۵۲.۵۰۰ تومان
      رادیوگرافی پایه دار اوریکس (Ardet - ORIX 70 (AC
      قیمت: ۲۰۰.۰۹۰.۰۰۰ تومان
      تعداد: 1
      ۲۰۰.۰۹۰.۰۰۰ تومان
      صفحه محافظ لایت کیور
      صفحه محافظ لایت کیور برند پریمیر
      قیمت: قیمت اصلی ۲۲۰.۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۲۰۹.۰۰۰ تومان است.
      تعداد: 1
      ۲۰۹.۰۰۰ تومان
      کمپرسور بدون درایر مدل ۴TEK - MIR100
      قیمت: ۰ تومان
      تعداد: 1
      ۰ تومان
      کیت کامل چویس تو استارتر بیسکو Bisco Choice 2 Starter Kit
      قیمت: قیمت اصلی ۱۸.۵۰۰.۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۱۸.۱۰۰.۰۰۰ تومان است.
      تعداد: 1
      ۱۸.۱۰۰.۰۰۰ تومان
      بی حسی دندانپزشکی (کارپول) 2% زایلوپن - اکسیر
      قیمت: قیمت اصلی ۴۸۰.۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۳۷۰.۰۰۰ تومان است.
      تعداد: 1
      ۳۷۰.۰۰۰ تومان