0

فروشگاه

جلب اعتماد مراجعین دندانپزشکی

عنوان مقاله: چگونه می‌توان اعتماد مراجعین دندانپزشکی را افزایش داد؟

متن مقاله
  • چگونه می‌توان اعتماد مراجعین دندانپزشکی را افزایش داد؟

    جلب اعتماد مراجعین دندانپزشکی امروزه به راحتی کسب نمی‌شود. در جامعه امروزی، اعتماد یکی از سخت‌ترین واژه‌ها برای دستیابی است. از سوی دیگر، بسیاری از مشاغل برای اینکه بتوانند خدمات خود را به بهترین نحو به مشتریان یا مراجعین خود ارائه کنند، نیاز دارند تا مراجعین به آنها اعتماد کرده و با آنها همکاری کنند. دندانپزشک نیاز دارد تا بیمار به او اعتماد کرده و علاوه بر اینکه معالجه دندان خود را به او بسپارد، از دستورهای پزشکی وی نیز پیروی کند تا درمان به صورت کامل انجام شود. از سوی دیگر با جلب اعتماد مراجعین دندانپزشکی، می‌توان آنها را به مشتریان وفاداری تبدیل کرد.

    در واقع سوال اینجاست که، در دنیایی که اعتماد هر روز در حال کاهش است و این بی اعتمادی با توجه به برخی شایعات در خصوص جامعه پزشکی و دندانپزشکی نیز زیادتر شده است، چگونه می‌شود یک مراجعه کننده به مطب یا کلینیک دندانپزشکی را به درمانگر و دندانپزشک خود مطمئن کرد؟ در این مطلب تلاش خواهیم کرد تا به این سوال پاسخ درستی براساس جامعه ایرانی ارائه کنیم.

    دندانپزشک بخشی از یک تیم است

    بیماری که به شما مراجعه کرده است از شما انتظار ندارد که همه کارها را بتوانید به تنهایی انجام دهید. پس سعی نکنید خود را برای انجام همه کارها درگیر کنید. ممکن است موضوعی باشد که شما تخصص آنرا نداشته باشید و یا زمان انجام آنرا نداشته باشید. پس بهتر است کارهای درمانی را گروهی انجام دهید. خواهید دید که افراد مراجعه کننده با دیدن این رفتار شما را دندانپزشک ناتوانی نخواهند دید و در مقابل به شما به خاطر واقع بینی و تخصص گرایی شما بیشتر اعتماد خواهند کرد.

    اعتماد مسیری دو طرفه است

    اگر به دنبال جلب اعتماد مراجعین دندانپزشکی باشید، باید به این نکته دقت کنید که اعتماد یک جاده دو طرفه است. یعنی اگر شما به اطرافیانتان اعتماد داشته باشید، می‌توانید این انتظار را داشته باشید که افراد بیشتری به شما اعتماد کنند. اولین مرحله اعتماد در کلینیک یا مطب دندانپزشکی را از اعتماد به کادر و همکاران خود شروع کنید. بیماران شما با دیدن اعتمادی که بین شما و سایر همکاران هست، حس بهتری داشته و به شما بهتر و بیشتر اعتماد خواهد کرد. همچنین در گام بعدی باید به بیماران خود اعتماد کنید و در کلام و رفتارتان، اعتماد خود را به آنها نشان دهید.

    چشم انداز خود را به بیمارانتان نشان دهید

    البته چشم انداز مجموعه اهداف بلند مدت و کوتاه مدت است که برای انجام یک کار طرح ریزی و برنامه ریزی می‌شود. چشم اندازی برای ایجاد آرامش بیماران داشته باشید و آنرا به مراجعین خود به روش‌های مستقیم و غیر مستقیم نشان دهید. با انجام این کار خواهید دید که به جلب اعتماد مراجعین دندانپزشکی خود راحت‌تر دستیابی خواهید داشت.

    به همه چیز توجه کنید

    اگر چه در ابتدا گفتیم که شما نباید همه کارها را خودتان به تنهایی انجام دهید، اما این دلیلی نمی‌شود که به موضوعی توجه نداشته باشید. این موضوع حتما نباید مطلب خاصی باشد و یا مستقیم به بیماران شما مربوط باشد. از همکاران خود در مطب یا کلینیک دندانپزشکی نیز بخواهید که همین روش را در پیش بگیرند. شما باید به محیط مطب توجه داشته باشید. باید به تجهیزات و خدماتی که ارائه می‌کنید توجه داشته باشید.

    اما از این موارد مهم‌تر، باید به بیماران خود توجه داشته باشید. حتما شما هم از بیماران شنیده‌اید که بعضی از منشی‌ها رفتار خوبی با مراجعین ندارند و یا به خوبی پاسخگوی تلفن نیستند. این موضوع را در نظر داشته باشید که جلب اعتماد مراجعین دندانپزشکی از تماس تلفنی اول یا اولین مراجعه حضوری شروع می‌شود. دقت کنید که این پایان توجه نیست، بلکه شروع مسیر توجه به بیمار است. شرایط خاص هر بیمار را در مواقع متفاوت مورد توجه قرار دهید و براساس آن با آنها برخورد کنید. اگر یکی از مراجعین شما در اتاق انتظار آرامش ندارد، دلیل آنرا خودتان و یا توسط همکارانتان جویا شوید و برای رفع مشکل احتمالی تلاش کنید.

    دندانپزشک فروشنده نیست

    یکی از مواردی که اعتماد بین پزشک یا دندانپزشک و مراجعین را از بین می‌برد، این موضوع است. اگر مراجعه کننده حس کند که شما او را به عنوان یک خریدار می‌بینید و خودتان سعی دارید که خدمات یا محصولی را به او بفروشید، به هیچ عنوان به شما اعتماد نخواهد کرد. جلب اعتماد مراجعین دندانپزشکی وقتی به دست می‌آید که بیماران حس کنند دندانپزشک فقط سعی در کسب درآمد از آنها ندارد و اولویت دندانپزشک سلامتی آنها است.

    برای رسیدن به این موضوع برخی از پزشکان و دندانپزشکان، امور مالی را به یکی از افراد تیم خود مثل منشی مطب واگذار می‌کنند و آن شخص نقش فروشنده را بازی می‌کند. اما این روش کاملا اشتباه است. همانطور که گفته شد، شما یک تیم هستید و تیم شما در کنار خود شما باید این موضوعات را واقعا رعایت کنید

    برای بیماران خود یک معلم دلسوز باشید

    انسان‌ها به کسی که برای آموزش آنها وقت گذاشته و دلسوزانه به آنها اطلاعات می‌دهد، اعتماد می‌کنند. جلب اعتماد مراجعین دندانپزشکی نیز نیاز به رعایت این نکته دارد. سعی کنید سریع سراغ وسایل خود نرفته و کارتان را شروع نکنید. برای آگاهی دادن به بیمارتان وقت بگذارید و او را نسبت به وضعیت خود آگاه کنید. پس از آن راهکارهایی برای پیشگیری از مشکلات آتی به او ارائه کنید و در نهایت به او توضیح دهید که برای او چه کاری می‌خواهید انجام دهید. اگر این مراحل را به صورت واقعی و با احساس مثبتی انجام دهید، خواهید دید که بیمار حتی بدون اینکه خودش بخواهد، به صورت ناخودآگاه به شما اعتماد خواهد کرد.

    جلب اعتماد مراجعین دندانپزشکی: شرایط مالی بیماران خود را درک کنید

    اگر شما به بیماری پیشنهاد درمانی بدهید که در توان مالی او نباشد، آن فرد شما را به زودی فراموش خواهد کرد. پس پیشنهاداتی متناسب با شرایط مالی هر فردی داشته باشید. یادتان باشد که شما پزشک هستید و باید برایتان سلامتی افراد مهم‌تر از مسایل مالی باشد. پس بدون اینکه بیمارانتان بر اساس شرایط مالی آنها فرقی برای شما داشته باشند، به آنها پیشنهاداتی متناسب با توان مالی آنها ارائه کنید. شما می توانید با خواندن مقالات ما اطلاعات خود را بروز نگه دارید مانند مقاله چگونه بهترین یونیت دندانپزشکی را انتخاب کنیم؟

    امنیت و آرامش را به بیمارانتان هدیه بدهید

    شما یا همکارانتان نباید به هر دلیلی آرامش مراجعان را از بین ببرید یا کاری کنید و یا حرفی بزنید که مراجعه کننده حس امنیت خود را از دست بدهد. جلب اعتماد مراجعین دندانپزشکی حتما به خود بیماران مرتبط نیست. وقتی شما یا یکی از اعضای تیم شما با یک فرد برخورد مناسبی نداشته باشد، موج این رفتار نامناسب به تمامی مراجعه کنندگان شما انتقال پیدا خواهد کرد. در نتیجه علاوه بر اینکه با محیطی زیبا و راحت آسایش مراجعه کنندگان را تامین می‌کنید، با رفتار و برخوردتان آسایش و امنیت آنها را در محیط خود تکمیل کنید.

    جلب اعتماد مراجعین دندانپزشکی: مسئولیت پذیر باشید

    مسئولیت پذیری یکی از مهمترین عوامل در جلب اعتماد مراجعین دندانپزشکی است. ممکن است بیمار شما در یک ساعت غیر کاری و حتی در یک روز تعطیل نیاز به آن داشته باشد تا در رابطه با درمان خود مشورتی با شما داشته باشد. این مشاوره مثلا ممکن است در رابطه با دردی که پس از ترمیم دندان‌ها به وجود می‌آید باشد و یا در رابطه با یک موضوع دیگر. همیشه مراجعین شما باید خیالشان راحت باشد که شما مسئولیت پذیر بوده و در کنار بیماران خود حتی پس از اتمام کار درمان خواهید بود.

    در نهایت یادتان باشد که استفاده از مواد و تجهیزات با کیفیت نیز نقش مهمی در جلب اعتماد مراجعین دندانپزشکی دارد. برای خرید انواع محصولات و تجهیزات مرتبط با دندانپزشکی از یک مرکز معتبر و مورد تایید اداره کل تجهیزات پزشکی، به سایت kadent.ir مراجعه کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ورود با موبایل
    شماره موبایل خود را وارد کنید
    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    درخواست بازیابی رمز عبور
    لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    ایمیل بازیابی ارسال شد!
    لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
    تغییر رمز عبور
    یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
    تغییر رمز با موفقیت انجام شد
    0
      0
      سبد خرید شما
      سبد خرید خالی است!برگشتن به فروشگاه